احزاب و مذاهب جهان

مذاهب و ادیان و احزاب

احزاب و مذاهب جهان

مذاهب و ادیان و احزاب

قرامطه


اسلام عزیزهمواره از ابتدای ظهور خود، با سه دشمن حساس و کینه توز دست و پنجه نرم می‌کند: 1- یهود 2- نصاری 3- مجوس. این مثلث شوم، هر زمان در لباس و اشکال مختلف سعی برنابودی اسلام داشته‌اند.
یهود و نصاری با جنگهای نظامی و فرهنگی سعی بر براندازی اسلام داشته و مجوس با ایجاد تفرقه و اختلاف بین صفوف مسلمانان و تظاهر به اسلام، در میان جمعیت مسلمانان نفوذ کرده و مانند موریانه‌ای، در تخریب بنیان اسلام کوشیده‌اند.
ادامه مطلب ...

نگاهی به تاریخ تصوف


الحمدلله وحده و الصلاة والسلام علی من لا نبی بعده و علی آله و أصحابه الذین صدقوا وعده أما بعد!


لفظ تصوف و صوفیه در صدر اسلام لفظی ناشناخته بود و مطمئناً بعد از آن دوره به وجود آمده است، و یا از ملت‌های دیگری وارد دین اسلام شده است.

شیخ الإسلام ابن تیمیه : در مجموع الفتاوی می‌گوید: «لفظ صوفیه تا قرن سوم مشهور نبود و بعد از آن سر زبان‌ها افتاد

ادامه مطلب ...

جماعت تبلیغ


جماعت تبلیغ یک گروه اسلامی که دعوتش متوجه به تبلیغ فضائل اسلام برای هرکسیکه وصول به وی ممکن باشد است، بر پیروانش لازم میسازد که بخشی از وقت خودرا برای تبلیغ و دعوت مصرف نمایند، این جماعت  بدور از تشکیلات حزبی و مسائل سیاسی است، و میتوان گفت که این جماعت خیلی موافق به حالت مسلمانان هند میباشد، چون آنان در یک جامعهء بزرگ اقلیت کمی را تشکیل میدهندٍ.
ادامه مطلب ...

سیک ها

سیک یک مجموعهء دینی از هندوان است که در اواخر قرن پانزدهم و اوائل قرن شانزدهم قدم به ظهور نهاده و به سوی دین جدیدی دعوت مینماید ، دینیکه مرکب از هر دو دین ، یعنی دین اسلام ودین هندو ، بوده وبه این عنوان شعار میدهد: ( نه هندو ونه مسلمان ) در دور تاریخ خویش با مسلمانان دشمنی شدیدی نموده اند همانطور که با هندوان ، بخاطر بدست آوردن وطن مستقل برای خود شان ، دشمنی کرده اند ، ولی با انگلیس ها ، در دوران استعمار بریطانیا برهند ، دوستی گرمی داشتند
ادامه مطلب ...

دعوت سلفیه و یا دعوت شیخ محمد بن عبد الوهاب


دعوت سلفیه پیشتاز حرکات اصلاحی میباشد، حرکاتی که در دوران  عقب ماندگی وجمود فکری درعالم اسلامی، قدم به ظهور نهاده اند، به سوی بازگشت عقیده اسلامی به سوی منابع و اصول اصلی آن دعوت نموده تأکید بر پاک ساختن مفهوم توحید از انواع و اقسام شرکی که به آن مخلوط شده است، مینماید، بعضی افراد بر این دعوت نام « وهابی» را اطلاق میکنند، که اشاره به سوی نسبت آن به سوی مؤسسش محمد بن عبد الوهاب، میباشد.

ادامه مطلب ...