صهیونیزم

صهیونیزم یک حرکت سیاسی و مذهبی متعصب وافراطی بوده که هدفش برپا نمودن دولت یهود در فلسطین میباشد، دولتی که توسط آن بالای تمام جهان فرمانروائی نمایند، این اسم را از (جبل صهیون) کوهی که درقدس واقع است گرفته اند، کوهی که گروه صهیونیه میخواهند بالای آن هیکل سلیمان را درست نمایند، و دولتی به خود برپا کنند که قدس پایتخت آن باشد0 حرکت صهیونیه به شخص نمساوی ( هرتزل ) یهودی مرتبط میباشد، شخصی که داعی اول به طرف فکر صهیونی شمرده شده حرکت صهیونیزم درتمام جهان بر آراء، وافکار وی بنا نهاده شده است.


صهیونیزم

ZIONISM

تعریف:

صهیونیزم یک حرکت سیاسی و مذهبی متعصب وافراطی بوده که هدفش برپا نمودن دولت یهود در فلسطین میباشد، دولتی که توسط آن بالای تمام جهان فرمانروائی نمایند، این اسم را از (جبل صهیون) کوهی که درقدس واقع است گرفته اند، کوهی که گروه صهیونیه میخواهند بالای آن هیکل سلیمان u را درست نمایند، و دولتی به خود برپا کنند که قدس پایتخت آن باشد0 حرکت صهیونیه به شخص نمساوی ( هرتزل ) یهودی مرتبط میباشد، شخصی که داعی اول به طرف فکر صهیونی شمرده شده حرکت صهیونیزم درتمام جهان بر آراء، وافکار وی بنا نهاده شده است0

 تأسیس و افراد برازنده :

صهیونیزم جهانی ریشه های تاریخی، فکری وسیاسی دارد که لازم میسازد تا به مراحل آتی الذکر انسان واقف گردد0

1-حرکت رنجدیدگان، که بعد از باز گشت از اسارت بابلی (586-538ق م) صورت گرفته بود، و هدف اولی آن بازگشت به صهیون وبناء هیکل سلیمان u بود0

2-حرکت بارکوخبا (118-138م) ، این یهودی در دل های یهودیان شجاعت آفرید وآنان را به جمع شدن در فلسطین و تأسیس دولت یهودی در آنجا تشویق نمود.

3-حرکت موزس کریتی که مشابه به حرکت بارکوخبا بود.

4-مرحلهء رکود و خاموشی در فعالیت یهود، که آن به سبب مظلوم شدن و مغلوب و پراکنده بودن شان بود، ولی با وجود آن احساس قومی نزد یهودیان همانطور  قوی بوده ضعیف نشده بود.

5-حرکت دافید روبین و شاگردش سولومون مولوخ (1501-1532م) که یهود را به ضرورت بازگشت و تأسیس دولت اسرائیل در فلسطین، تشویق نمودند.

6-حرکت  منشه بن اسرائیل ( 1604-1657م) این حرکت تهداب اولی بود که بر اساس استخدام بریطانیا در برآورده ساختن اهداف صهیونیستی خویش طرحهای صهیونیه را، متوجه ساخته استوار نمود.

7-حرکت شبتای زفی ( 1626- 1676م) وی ادعا نموده بود که مسیح یهود و ناجی آنان میباشد، بناء یهودیان آمادگی بازگشت به سوی فلسطین را شروع کردند، ولی  نجات دهندهء ایشان وفات نمود.

8-حرکت سرمایه داران که آنرا روتشیلد و موسى مونتفیوری رهبری میکردند، و هدف آن ایجاد مستعمرات یهودی در فلسطین بود، که آن حیثیت کار اول را در تصرف سرزمین و اقامت دولت یهودی در آنجا داشت.

9-حرکت فکری و استعماری در ابتداء قرن نوزدهم که به سوی برپا ساختن دولت یهود در فلسطین، دعوت نمود.

10-حرکت شدید صهیونیزم که بعد از کشتار های یهودیان در روسیه سال 1882م م براه آفتاد، در همین دور « هیکلر جرمنی» کتابی به نام ( بازگشت یهود به فلسطین مطابق اقوال پیامبران) تألیف کرد.

11-حرکت صهیونیزم جدید که این حرکت منسوب به ( تیودور هرتزل) روزنامه نویس یهودی نمساوی ( 1860-1904م) میباشد، و هدف واضح واساسی آن رهبری یهود به سوی حاکمیت بالای تمام جهان و در قدم اول برپا کردن دولت آنان در فلسطین است، برای این هدف دوبار با سلطان عبدالحمید مقابله نموده ولی شکست خورده بود، که بعد ازآن یهود جهانی در راه دور ساختن سلطان و از بین بردن خلافت کار و فعالیت را آغاز نمود.

  هرتزل اولین مجلس جهانی یهود را سال 1897م برگذار نمود و در جمع کردن یهودیان جهان به اطراف خویش کامیاب گردید، همچنان وی یهودیان زیرک و هشیار را جمع نموده بود که خطرناکترین تصویبات تاریخ جهان از آنان صادر گردید، آن تصویبات بنام ( پروتوکولات حکماء صهیون) یاد میشود، و مأخوذ از کتب مقدس تحریف شدهء یهود میباشد، از آنوقت به بعد یهود سازمان های خویش را منظم و مستحکم نموده در راه تحقق اهداف خرابکارانهء خویش به دقت، خفاء و هشیاری حرکت را آغاز نمودند که در زمان ما نتائج آن به همه عیان و روشن گردید.

افکار و معتقدات :

-صهیونیزم افکار و معتقدات خویش را از کتب مقدسی که آنرا یهود تحریف نموده اند اخذ کرده  وهمچنان افکار و دستور العمل خویش را ضمن پروتوکولات حکماء صهیون  درست نموده است.

-صهیونیزم یهودیان تمام جهان را اعضای یک ملیت میداند که ملیت اسرائیل است.

-هدف صهیونیزم تسلط یهود بر تمام جهان میباشد همانطور که پروردگار شان «یهوه» برای شان وعده داده است، و طریق رسیدن به آن را همانا برپا کردن حکومت خویش بر سر زمین محشر، که از دریای نیل تا دریای فرات امتداد دارد، میدانند.

-معتقد اند که یهود جنس ممتازی است که باید سردار و بادار باشد و دیگر تمام اقوام و ملتها خدمتگار آنان باشند.

-معتقد اند که درست ترین راه برای فرمانروائی بر تمام جهان همانا برپا کردن حکومت به اساس تخویف، ارهاب و شدت است.

-بخاطر سیطره بر عامه به سوی تسخیر آزادی سیاسی دعوت نموده میگویند: لازم است بدانیم که طعمه را [طعمه چیزی است که برای بدام انداختن شکار  آنرا در اطراف دام میگذارند] چگونه برای شان پیش کنیم تا آنان را در دام خویش اندازیم.

-میگویند: زمانی که دین سلطه داشت حالا گذشته است، امروز قوت و نیرو تنها برای طلا است، بنابرآن لازم است که آنرا به هر وسیله جمع آوری نموده در قبضهء خود داشته باشیم تا تسلط ما را بر جهان آسان سازد.

-میپندارند که سیاست ضد اخلاق بوده در آن فریب کاری و ریاء ضروری  میباشد، فضائل اخلاق و راستی در عرف سیاست زشتی و بدی بشمار میرود.

-میگویند: غرق ساختن اممیین [ملت های غیر از یهود]در رذائل اخلاق، به تدبیر ما و از طریق کسانی که ما آنان را آماده میسازیم از قبیل استاذان، خدمتگاران، زنان تربیه کننده  اطفال و زنان رقاصه، ضروری میباشد.

-میگویند: تا وقتیکه آرمان ما برآورده نشده  لازم و ضروری است که رشوت، فریب و خیانت را، بدون کدام تردد، به میان بیاوریم و از آن کار بگیریم.

-میگویند:  لازم است که در راه ایجاد و انتشار خوف، که آن متضمن  فرمانبرداری کورکورانه از ما میباشد ، کار کنیم، وهمین اندازه کفایت میکند که مشهور شود که مایان خیلی جنگی و اهل پیکار هستیم تا بدین وسیله تمام سرکشی ها و نافرمانی ها از بین برود.

-میگویند: شعارهائی به عنوان ( آزادی، مساوات، برادری) سر میدهیم تا مردم به آن فریب خورده آنان نیز همان شعارها را تکرار نموده عقب چیزی بروند که ما برای شان میخواهیم.

-میگویند: ضروری است که یک نظام ارستقراطیه «حکومت طبقهء اشراف» را استحکام بخشیم و آن استوار بر مالی باشد که در دست ما قرار دارد و بر علمی باشد که آنرا خاص علماء ما میدانند.

-میگویند: در راه آوردن رهبران در قبضه و چنگ خود کار مینماییم، و زود است که تعیین آنان در دست ما قرار گیرد، و تعیین نمودن شان، به اعتبار  پیشقدم بودن شان در بد اخلاقی، چوکی دستی و کم علمی خواهد بود.

-میگویند: بر نشرات سیطره خواهیم نمود، قوت فعالی که تمام جهان را به سوی آنچه اراده داریم سوق خواهد داد.

-میگویند: ضرورست که میان حکام  و رعیت شان دشمنی و مخالفت را توسعه بخشیم تا حاکم و پادشاه به مثل کورو نابینائی گردد که عصاء خویش را گم کرده است، تا بخاطر نگه داشتن چوکی خود به سوی ما پناه بیاورد.

-میگویند: لازم است که میان تمام قوتها آتش دشمنی و جنگ افروخته شود تا میان خود جنگ کنند، و سلطنت را یگانه هدف مقدس خویش قرار داده هر یکی از قوتها در راه رسیدن به آن سعی نمایند، همچنان در دادن آتش جنگ میان دولت ها، بلکه در داخل هر دولت ضروری میباشد، که در آنوقت قوتها نابود گردیده حکومت ها سقوط مینمایند، و حکومت جهانی ما بر شکسته های آنها برپا میگردد.

-میگویند: برای اقوام فقیر و مظلوم در لباس آزاد کنندگان  آنان و نجات دهندگان شان از ظلم، خود را پیش میکنیم و آنان را به پیوستن به صفوف لشکر خودمان دعوت مینماییم، یعنی به صفوف اشتراکیها مختلطها، کمونست ها و ماسونیزم ها و توسط گرسنگی بالای مردم عام حکومت خواهیم کرد و در راه نابود ساختن مخالفین از بازوی آنان استفاده خواهیم نمود.

-میگویند: ضروری است که زمام های اقتصادی را به دست آوریم، تا همه مردم توسط طلائی که جمع نموده ایم فرمانبردار ما شوند.

-میگویند: الآن ما توسط وسائل مخفی خویش در وضع خوبی قرار داریم طوری که اگر دولتی بالای ما حمله کند دولت دیگری در دفاع از ما برپا میخیزد.

-میگویند: کلمهء آزادی مردم عام را به سوی مقابله با خدا و قوانین وی میکشاند، بنابرآن شعار آزادی و امثال آن را باید شائع سازیم تا آنکه سلطنت به دست ما قرار گیرد.

-میگویند: ما قوت مخفی و پنهانی داریم که آنرا هیچکس از بین برده نمی تواند ، با خاموشی و پنهانی و با شوکت خاصی کار میکند، اعضای آن، علی الدوام تغییر وتبدیل میشود، و همین قوت ضامن سوق دادن حاکمان اممی [ملتهای غیر یهود] به آنسو که ما میخواهیم است.

-میگویند: لازم است که دولت ایمان را در قلوب مردم از بین ببریم و عقیدهء وجود خدا را از عقول شان بکشیم، و جای آن را به قوانین مادی ریاضی دهیم، زیرا مردم زیر رعایت دولت ایمان خوشبخت و آسوده زندگی میکنند، و بخاطر  آنکه برای مردم فرصت بازگشت نگذاریم  لازم است که آنان را به وسائل مختلف مشغول سازیم تا به سبب آن از دشمن  مشترک شان در مقابلهء جهانی آگاه نشوند.

-میگویند: لازم است که تمام وسائلی را که ضامن انتقال دارائی های اممیین از خزانه های شان به صندوق های ما باشد به دست آوریم.

-میگویند: زود است که گروه ها و جماعت هائی تشکیل دهیم که از انسانیت و اخلاق دور و خالی بوده، بی احساس  باشند، دین و سیاست را خیلی بد ببینند، و یگانه آرزویشان به دست آوردن مادیات باشد، آنوقت است که از هرگونه مقاومت عاجز بوده خوار و ذیل زیر دست ما قرار میگیرند.

-میگویند: کلید تمام قوتها را به دست خود خواهیم گرفت، و بر تمام وظایف سیطره خواهیم نمود، و سیاست به دست پیروان ما خواهد بود، و بدین وسیله میتوانیم هر مقاومتی را در مقابل یاران اممی خویش، توسط قوای خود محو و نابود سازیم.

-میگویند: تخم نقاق و شقاق را در همه جاکشت کرده ایم، به قسمیکه دور کردن آن ممکن نیست، در میان مصالح مادی و قومی اممیین تنافر و دوری ایجاد نموده ایم  و میان گروه های شان آتش تعصبات دینی و قومی را افروخته ایم، بلکه در طول بیست قرن در راه بر افروختن آن سعی و تلاش نموده ایم، بناء غیر ممکن است که یکی از حکومت ها بخاطر ضربه وارد کردن بر ما از حکومت دیگری کمک دریافت کرده بتواند، و دولت ها به هیچکاری و امری و لو کوچک هم باشد، بدون موافقهء ما اتفاق کرده نمی توانند، زیرا محرک اسباب دولت ها در قبضه ما است.

-میگویند: خداوند مارا برای حکومت جهان آماده ساخته خصوصیتها و امتیازاتی به ما داده که در اممی ها آن موجود نیست، اگر در صفوف آنان افراد برازنده و ممتاز وجود داشته باشد باید در مقابل ما مقاومت کرده بتوانند.

-میگویند: از عواطف واحساسات بر افروخته باید در بدل خاموش ساختن آن، در راه برآورده شدن اهداف خویش کار بگیریم، و باید برافکار دیگران غلبه حاصل نمود و آنرا در بدل اینکه کشته شود، طوری تفسیر کرد که موافق به مصلحت های ما باشد.

-میگویند: توجه زیادی به رأی عامه  مبذول خواهیم داشت، البته تا آنوقت که قدرتش را بر فکر و سنجش درست از بین ببریم و به حدی مشغولش سازیم که فکر کند شائعات و تبلیغات ما حقایقی است که درست و ثابت میباشد، و طوری سازیمش که قدرت تمیز میان وعده های ممکن و وعده های دورغ را نداشته باشد، بنابرآن ضرور است جماعت هائی تشکیل دهیم که اعضاء آن مشغول سخنرانی های پرصدائی باشند که در آنها وعده دادن ها زیاد باشد، و لازم است که میان اقوام و ملتها این شائعه را پخش کنیم که آنان به سیاست نمی دانند و بهتر آنست که سیاست را به اهلش بگذارند.

-میگویند: در راه نشر کردن امور متناقضه، و شعله ور ساختن شهوات و عواطف کار خواهیم کرد.

-ادارهء حکومت عالی را طوری خواهیم ساخت که دست های زیادی داشته باشد و به تمام اطراف زمین  برسد، اداره ای که تمام حکومت ها به آن سر تسلیم  خواهند گذاشت.

-میگویند: لازم است که برصنعت و تجارت سیطره نماییم و مردم را به سوی تکبر، عیاشی و بی ماهیتی بکشانیم، و در راه بلند بردن مزد، آسان ساختن قرضه دادن و زیاد ساختن فایده آن، کار و فعالیت مینماییم که در آنوقت اممیین  پیش روی ما به سجده خواهند افتاد.

-میگویند: بر ما واجب است که در مواضع رسمی به ضد آنچه در دل داریم ظاهر شویم، بر ظلم انکار نماییم، آواز آزادی را بلند کنیم طغیان و سرکشی را بد گوییم.

-میگویند: بجز چند نشریهء کم ارزش دیگر همه نشریات در دست ماست، و آن را در پراگنده کردن و انتشار شائعات استخدام خواهیم کرد، به حدی که همان شائعات جای حقایق را بگیرد و اممیین را به آن مشغول خواهیم ساخت تا در عقب آنچه به فایدهء شان است نروند،  بلکه در عقب شهوات و مادیات سعی نمایند.

-میگویند:حکمروایان از این عاجز اند که نافرمانی ما را بکنند، زیرا آنان میدانند که سرانجام سرکشی آنان زندان و یا ناپدید شدن است، بنابرآن ایشان خیلی فرمانبردار ما بوده حریص به رعایت مصالح ما میباشند.

-میگویند: میکوشیم که طرح ما قبل از وقتش افشاء نشود، وقوت اممیین را نیز قبل از موسمش از بین نبریم.

-میگویند: ما هستیم که طریقهء رای گیری در انتخابات را و نظام اغلبیت مطلق را رائج ساختیم تا بدین وسیله هرکسی ما میخواهیم به قدرت برسد، البته بعد از آنکه افکار عامه را برای رای دادن به شخص مورد نظر آماده سازیم.

-میگویند: زود است که نظام خانوادگی را از بین ببریم، و در هر فرد روح خود خواهی را بدمیم تا سرکشی نماید، و از رسیدن اشخاص ممتاز به مناصب عالی ممانعت نماییم.

-میگویند: به حکومت تنها کسانی خواهند رسید که نامهء سیاه و گذشته زشتی داشته باشند ولی نزد مردم افشاء نباشند، این افراد امانت داران ما در نافذ ساختن اوامر ما خواهند بود، البته از خوف افشاء شدن و رسوا گردیدن، همچنان رهبری هائی تشکیل میدهیم و آنان را بزرگ و قهرمان جلوه میدهیم.

-میگویند: ما بخاطر به هدف رسیدن، قواه خویش را طور مخفی تشکیل داده ایم، لکن اممی های چهارپای به اسرار آن نمی دانند، بناء به آنان اعتماد نموده در محافل شان شرکت میکنند، بدین گونه ما بر آنان مسلط شده و بر خدمت خویش مسخر نموده ایم.

-میگویند: پراگنده بودن گروه مختار خداوند [مراد خود شان است] نعمت بوده  دلیل ضعف و ناتوانی نمی باشد، و همین پراگنده بودن است که ما را به سرداری جهان رسانیده است.

-میگویند: زود است که تمام مراکز نشرات به دست ما قرار گیرد و کست های تعبیر از فکر انسانی در قبضهء دولت ما باشد، و هر مرکز نشراتی که مخالف فکر ما باشد در راه بستن آن به نام قانون سعی خواهیم کرد.

-میگویند: در آینده ما مجله ها و روزنامه های زیادی به فکرها و اصول مخلتف خواهیم داشت که همه اش در راه هدف ما خدمت نماید.

-میگویند: ضرور است که دیگران را به انواع و اقسام اشیاء فریب دهنده مثل : ملاهی، بازی ها، مجالس عامه، فنون، میل جنسی، ومواد مخدره مشغول سازیم تا از مخالفت ما و یا ایستادگی در مقابل پلان های ما مصروف بمانند.

-میگویند: تمام امور دست جمعی را از بین خواهیم برد و مرحلهء خویش را به تغییر دادن دانشگاه ها شروع خواهیم کرد و تأسیس آن را طبق پلان های خاص خود شروع خواهیم نمود.

-میگویند: با هر کسیکه در راه ما ایستاده میشود باشدت و سختی بر خورد خواهیم کرد.

-میگویند:محافل ماسونیزم را، بخاطر گسترش سیطرهء ما، زیاد ساخته آنرا در هر جا به نشر خواهیم رسانید.

-میگویند: وقتی که سلطنت به دست ما افتاد آنگاه برای هیچ دین، جز دین خودمان در روی زمین اجازه نخواهیم داد.

ریشه های فکری واعتقادی:

-صهیونیزم قدامتی دارد به اندازهء قدامت و سابقهء تورات و همین تورات است که روح قومیت را نزد یهود از همان ایام اول تازه میدارد و حرکت هرتزل تجدید و تنظیم صهیونیزم قدیم میباشد.

-صهیونیزم بر تعالیم تورات تحریف شده و تلمود بنا نهاده شده است، ولی باید گفت که تعدادی از رهبران صهیونیزم از جملهء ملحدین بوده و یهودیت نزد شان حیثیت روپوش را در تحقیق اهداف سیاسی و اقتصادی شان دارد.

انتشار و جاهای نفوذ:

-صهیونیه راه و طریقهء سیاسی یهود عالمی میباشد و آن طوریکه خود یهود میگویند مثل خدای هندی فشنو است که صد دست دارد، بنابرآن صهیونست در اکثر دستگاه های حکومتی جهان دست غالب و فعال یهودیت بشمار میرود و به مصلحت آن کار میکند.

-صهیونست است که اسرائیل را رهبری نموده برایش پلان طرح میکند.

-ماسونیت طبق دستورات و رهنمائی های صهیونیزم کار میکند و رهبران و مفکرین جهان مطیع و فرمانبردار آن میباشند.

-برای صهیونیزم صدها گروه و حزب در اروپا و امریکا در عرصه های مختلف وجود دارد که در ظاهر مخالف هم معلوم میشوند ولی در حقیقت همهء آنها برای مصلحت یهود جهانی کار میکنند.

-بعضی ها در قوت و نیروی صهیونیزم خیلی مبالغه جدی میکنند و بعض دیگر آنرا کم ارزش جلوه میدهند  و هر دو نظر خطاء و نا درست است، و بررسی درست نشان میدهد که یهود فعلی در مرحلهء ترقی چشمگیری زندگی میکنند.

مراجــع:

1- جذور البلاء                              عبد الله التل.

2- المخططات التلمودیة الصهیونیة           انور جندی.

الیهودیة فی غزوالعالم الإسلامی

3- پرتوکولات صهیون                      ترجمهء احمد عبد الغفور عطار.

4-القوی الخفیة                               ل . فرای

5- مؤامرة الصهیونیة على العالم              احمد عبد الغفور عطار.

6-الصهیونیة و ربیبتها اسرائیل                عمر رشدی .

7-الصهیونیة العالمیة                           عباس محمود عقاد.

8- الیهودى العالمی                           هنری فورد.

9- هذه هی الصهیونیة                        اسرائیل کوهین.

10- اسرائیل الزائفة                           فرید عبد الله جورجی.

 

موسوعه آسان در بیان فرقه ها و گروهها، نویسنده : دکتر حماد الجهنی، مترجم: محمد طاهر عطائی